Contact

vrijdag 12 december 2014

Waterverf 
Heyy allemaal,
Ik ben een tijdje geleden weer met waterverf aan de slag gegaan. Ik wist wel dat het heel mooi kon zijn maar ik had altijd een beetje zoiets van waterverf is voor kleine kinderen. Nu ik er weer mee aan de slag ben gegaan merk ik dat ik het eigenlijk nog fijner en leuker vind dan gewone verf. Ik ben zelf ook nog niet super goed maar ik kan jullie wel wat kleine (beginners)tips geven.



Alles wat ik gebruik:
Gewoon a4 papier.
Bekertje met water.
Een stuk of 8 kwasten.
Een meng pallete.
Een stukje keukenrol.
En natuurlijk waterverf.

^Zo zit ik dan te werken.

^Dit zijn 2 kwasten die ik echt heel erg fijn vind, een platte vierkante voor grote vlakken. De andere heeft een hele dunne punt die fijn is voor details. Ook gebruik ik af en toe hele zachte kwast (soort blending brush) die fijn is voor schaduw.

Je kan water verf gewoon mengen dat doe je door veel water op je kwast te doen dan in de verf en dan in het meng pallet. Vervolgens doe je dat nog een keer maar dan met een andere kleur en ga je het gewoon mixen. Als je er nog een kleur bij wilt doen of nog een beetje van een van die 2 kleuren dan dan dat door gewoon weer die stap te herhalen tot je de kleur hebt die je wilt.

^Dit is baby pikachu die een hekening heeft gemaakt.

^Dit is ook een pikachu maar bij deze had ik inkt gebruikt stom want ik had kunnen bedenkt dat dat ging uitlopen. Ik heb het volgens mij wel redelijk herstelt maar dat doe ik natuurlijk ook nooit meer.

^Dit is stitch met een kikker alleen deze heb ik in 2 delen gedaan omdat sommige delen niet mooi waren opgedroogd. Hier moet je goed mee uitkijken want dit ga je zien als je een stukje van bijvoorbeeld het shirt van iemand doet doe dan het hele shirt opnieuw. Dus probeer in een keer alles te doen behalve de schaduw natuurlijk.
Nog een klein tipje: probeer die verf bolletjes die je soms op je tekening krijgt te vermijden want dat droogt niet mooi op.
Als jullie nog een keer zo'n soort blog willen zien of een video laat het weten. Bedankt voor het lezen en tot snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten