Contact

vrijdag 8 januari 2016

Plannen 
Heyy allemaal,
Zoals ik al liet weten in mijn update heb ik het erg druk maar ga ik toch weer aan mijn blog beginnen. Om te zorgen dat alles lukt zal ik dus goed moeten plannen. Ik weet dat er mensen zijn die daar problemen mee hebben leek het me een goed plan om een aantal tips te geven.


1. Schrijf alles in een agenda, zorg dat je niet de helft in je agenda hebt staan en de rest bijvoorbeeld op je telefoon. Als je alles bij elkaar hebt kan je minder snel iets vergeten en zie je gelijk wat je moet doen.
2. Markeer of streep door wat je al hebt gedaan zo zie duidelijk je wat je al hebt gedaan en wat je nog moet doen.

3.Begin op tijd, dit is echt heel belangrijk want zo voorkom je een hele hoop stress. Zo kan je bijvoorbeeld vrijdag een dag huiswerk vrij hebben maar als je dan zaterdag begint kan je beter proberen ook alvast het huiswerk voor dinsdag en woensdag te maken. Als je dat de hele week doet loop je de hele week een beetje voor op het het huiswerk en voorkom je dat je alles op een dag moet doen.
4. Als je vaak in de knoop komt met tijd kan je ook in je agenda een tijd zetten die je sowieso voor je huiswerk vrij houd. Of juist wanneer je geen huiswerk kan maken. Je kan ook in een apart boekje opschrijven hoe lang je denkt dat je ergens mee bezig bent en als je ermee klaar bent schrijf je op hoe lang je er mee bezig bent geweest. Als je dat een tijdje doet weet je op een gegeven moment hoe lang je ongeveer overal mee bezig bent en kan je het ook beter inplannen.

5. Als je weet dat je op bepaalde dagen echt geen tijd hebt kan je misschien proberen vooruit te werken. Dit kan waarschijnlijk niet bij elk vak maar wel als je iets van een werkwijzer hebt.
Ik hoop echt dat jullie hier iets aan hebben gehad.
Bedankt voor het lezen en tot snel.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten