Contact

dinsdag 26 januari 2016

Make-up kleur bij je oogkleur
Heyy allemaal,
Omdat het soms een beetje lastig kan zijn om kleuren te kiezen die je ogen mooi laten spreken heb ik een artikel voor jullie over welke kleuren bij welke oogkleur passen.

Ik heb eerst een klein lijstje gemaakt bij kleuren die bij de oogkleuren passen.

Blauwe ogen

- Oranje
- Bronze
- Bordeaux
- Paars
- Aardetinten

Groene ogen

- Aardetinten
- Grijstinten
- Paars
- Naturelkleuren
- Goud/bruin

Bruine ogen

- Groen
- Blauw
- Paars
- Roze
- Aardetinten

Je kan deze kleuren natuurlijk gewoon in je oogschaduw gebruiken maar je kan bijvoorbeeld ook een eyeliner zetten met een donkere kleur die goed bij je ogen past. Of de kleuren op een andere manier in je look verwerken.

Ik heb hier een heel licht paarse kleur als highlighter gebruikt. (De kleur rechtsboven in de catrice quatro 120 Pretty Little Lilacs).

Hier heb ik een donkerpaars lijntje oder mijn oog gezet met de kleur rechtsbovenin uit deze essesnce quattro eyeshadow14 Magenta and me!

Maar je hoeft natuurlijk nooit de "regels" te volgen, je moet vooral doen wat je zelf het mooist vind en dingen proberen want dan kom je er past echt achter wat het mooist staat. Dit zijn eigenlijk alleen wat richtlijnen om je te helpen als je het echt niet weet want je kleding, haarkleur, huidkleur en ondertoon werken ook mee aan wat goed staat.

Bedankt voor het lezen en tot snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten